 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
1. Statut Technických podmínek 219
Technické podmínky 219 (TP) Ministerstva dopravy ČR platí s účinností od 1.1.2010 pro
určení dopravně inženýrských údajů vstupujících do výpočtů vlivů automobilové dopravy na
pozemních komunikacích na životní prostředí. Obsahem technických podmínek je způsob
určení dopravně inženýrských dat, které vstupují do výpočtu hluku. Zabývají se zejména
určením intenzity dopravy, charakteristik dopravního proudu (složení dopravního proudu,
rozdělení rychlostí dopravního proudu, rozdělení intenzit na denní, večerní a noční dobu,
resp. rozdělení intenzit na denní / noční dobu), technickou charakteristikou vozidel.
Postupy uvedené v TP jsou certifikovanou metodikou Ministerstva dopravy ČR.
2. Implementace TP 219 do programu HLUK+
Technické podmínky 219 jsou implementované do verze 9 programu HLUK+
a týkají se především těchto oblastí:
- sjednocení druhů krytů vozovky a zpřesnění koeficientu F3;
- rozdělení intenzit dopravy;
- nové vícepruhové komunikace (4-pruh a 6-pruh);
- automatické rozdělení intenzit dopravy
a rychlostí jednotlivých druhů vozidel do samostatných pruhů;
- možnost zadání detailních výpočtových rychlostí pro období den a noc zvlášť pro
- OA (osobní automobily),
- NA (nákladní automobily) a
- NS (nákladní soupravy).
3. Výhody / potřeba používání verze 9 programu HLUK+
Nahlíženo z pozic dosažení nejvyšší konvenčně správné přesnosti výsledků výpočtů
verze 9 umožňuje
- korektnost aplikace postupů podle TP 219; to následně vede k maximalizaci preciznosti
výpočtového postupu, neboť to znamená, že vstupní dopravně-inženýrská data pro výpočet
budou připravena (při různých zpracovatelích řešících tutéž úlohu) vždy jednoznačným
způsobem;
- automatizovanou kontrolu správnosti (v tomto případě vlastně průkaz správnosti) vstupních
dopravně-inženýrských dat, na nichž výsledek výpočtů podstatně závisí; právě tato kontrola
vstupních dopravně-inženýrských dat je při ověřování výsledku akustických studií podstatná;
- práci i s detailními výpočtovými rychlostmi, zadávanými uživatelem vzhledem ke
specifickému charakteru řešené úlohy (použijí se úloze příslušející a nikoli jenom
zobecněné dopravně-inženýrské charakteristiky).
|
|
 |
|
|